Hartelijk welkom

  S c i m i t a r  &  T V R  C e n t r e  "T h e  W o r k s h o p"

 

Contactgegevens

Scimitar & TVR Centre "The Workshop"
Akkerweg 4
5531 NT Bladel
Telefoon: +31(0) 6 53 43 19 66
email: scimitar-tvrcentre@hotmail.com 

Kamer van Koophandel: 01069297

BTW nummer: NL  086.583.451.B01

 

(beweeg de muis over de foto's voor een metamorfose) 

Over "The Workshop".

"The Workshop" maakte zijn start in 1982. Officieus althans. Met de aanschaf van de eerste Reliant Scimitar GTE, een auto van 1977 in Caspian Blue, en een toen al jarenlange ervaring met het sleutelen aan Engelse auto's werd de basis gelegd voor wat later uit zou groeien tot de meest toonaangevende autoriteit op het gebied van de Reliant Scimitars en M-series TVR's in Nederland. 

De 2 merken horen niet voor niets een beetje "bij elkaar". Zoals gebruikelijk in de jaren 70 van de vorige eeuw, gebruikten kleine zelfstandige autofabrikanten veel onderdelen van hun grotere broers en zussen zoals Ford en British Leyland (later Rover). Voor Scimitar's en TVR's gold dat in belangrijke mate ook. Zelfs zover dat complete wielophangingen en aandrijflijnen werden geadopteerd. Voor magazijn en werkplaats betekende het praktisch gezien een goede insteek, want de efficiëntie werd er in hoge mate positief door beïnvloed.

Omdat de onderdelenvoorziening in Nederland voor de 2 merken begin jaren 80 ronduit slecht te noemen was, werd het Kanaal regelmatig overgestoken om spullen te halen in het onderdelen Walhalla: Engeland. Van het een kwam het ander: andere Scimitar en TVR eigenaars wisten "The Workshop" meer en meer te vinden. In beginsel voor onderdelen, later steeds meer voor adviezen en niet lang daarna voor het uitvoeren van werkzaamheden. "The Workshop" was geboren. In 1988 werd het Scimitar & TVR Centre geregistreerd bij de Kamer van Koophandel te Leeuwarden en startten de werkzaamheden aldaar fulltime. Van olieverversen tot stuurconversies en volledige body-off restauraties en (Ford Essex V6) motorrevisies werden in de éénmanszaak uitgevoerd. Vlak na de eeuwwisseling vond er een adreswijziging plaats: The Workshop ging samen met Lex Classics in Waalwijk en de vestiging Leeuwarden verhuisde naar het zuiden. Na in 2007 het predikaat "Beste Autorestauratiebedrijf" van de Focwa te hebben ontvangen nam The Workshop afscheid van Lex Classics. Sinds 2007 is er binnen The Workshop gedacht over en gewerkt aan de herstart van een wederom zelfstandig Scimitar & TVR Centre. Deze webshop is van dat proces de eerste stap. Uitvoeren van geselecteerd en gespecialiseerd werk aan Scimitar's en TVR's zal de tweede zijn. Vanaf januari 2012 opent The Workshop weer haar deuren voor in ieder geval deze 2 eigenzinnige merken. We heten u alvast hartelijk welkom!!

 Over Geert van Hout.

Oprichter en eigenaar van The Workshop, Geert van Hout, is geboren in 1953. Na een middelbare opleiding (Atheneum) en militaire dienst (Cavalerie) eerst bijna 10 jaar actief geweest in het onderwijs als logopedist. Wegens boventalligheid omgeschoold tot ingenieur motorvoertuigentechniek. Bedrijf gestart in 1988. Altijd al gek geweest op auto's. Na het behalen van het roze papiertje eerst vreemd gegaan met Duitse auto's: Volkswagens van alle soorten en maten (mits luchtgekoeld) bezetten de oprit. Daarna de Franse slag: een Simca LX ( maar daar praten we niet meer over!!). En toen sloeg de Engelse ziekte toe: eerst Landrover (serie 2 88" met ragtop). Daarna Mini's, Metro, Jaguar, Lotus, Scimitar's, TVR's, nog meer Lotus. Er kwam geen eind aan. Het eerste body-off project werd een door schade gevelde Lotus Europa S2 van 1970. Dat was in 1976....................

De ervaring met het persoonlijke wagenpark wordt sterk overvleugeld door de ervaring met Engelse merken in de werkplaats: naast wat hierboven is genoemd passeerden nog vele andere merken aan de handen van de man: MG, Triumph, Aston Martin, Austin Healey, Jensen, Rolls Royce, Range Rover, Ford. Ook niet Engels "spul" : Amerikaanse merken, Italiaanse, Duitse, Franse en Zweedse fabrikaten passeerden de poorten van "The Workshop". De Scimitar's en TVR's vulden de werkplaats permanent voor meer dan 90%.

Door de jarenlange ervaring en de niet aflatende stroom werk is er natuurlijk een schat aan kennis en vaardigheden ontstaan waar de gebruiker van "The Workshop" zijn voordeel mee kan doen. Dankzij de blijvende verzamelwoede een flinke collectie inmiddels aardig zeldzame onderdelen en natuurlijk een groot netwerk van bronnen en leveranciers. Ook wordt er nu druk gewerkt om niet meer leverbare items te reproduceren.

Kortom: The Workshop. een must voor elke Scimitar en TVR rijder !!!